Tags

, , ,

7 rzeczy które powinieneś wiedzieć o social media

W świecie ogólnodostępnej technologii media społecznościowe stały się głównym narzędziem komunikacji, a także platformą skupiającą wokół siebie milionową społeczność. Dały możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi z całego świata, o czym doskonale wiedzą przedstawiciele firm i przedsiębiorstw. Media społecznościowe to znakomite narzędzie promocji, choć nie każdy potrafi je obsługiwać.  W związku z tym prezentujemy rzeczy które warto wiedzieć o social media:

  1. Social media to forma aktywnej komunikacji, dlatego prowadząc swój profil powinniśmy być aktywni, regularnie publikować posty, a także odpowiadać na każdą wiadomość, komentarz, odpowiedź i zaczepkę,
  2. Social media mogą być efektowne, ale wyłącznie w strategii długoterminowej. Stworzenie profesjonalnego konta, grupy lub fan paga wymaga czasu, systematycznego działania i analizy skuteczności  naszych decyzji,
  3. Czas zdjęć ze stocka i kreowania sztucznego brandingu powoli mija. Odbiorcy nie chcą idealnych obrazków, lecz czegoś z czym mogą się identyfikować. Rozwiązaniem okazuje się storyteling, czyli prawdziwa historia. Publikacja zwykłych zdjęć robionych telefonem wraz z opisem realnego wydarzenia to elementy, które zwracają uwagę klienta,
  4. Nikt nie wchodzi na Facebook a z myślą o zakupach, ponieważ social media nie mają charakteru sprzedażowego. Media społecznościowe to nie sklep, tylko forma tablicy reklamowej, a ich zadaniem jest budowa relacji z klientem, kreacja wizerunku oraz dostarczenie dobrej zabawy,
  5. Prowadząc popularny fan page, musimy przygotować się na zalew wiadomości. Wiele z nich to informacje, propozycje, pytania, oferty i spam niezwiązany z prowadzeniem naszej działalność. Skrzynkę należy jednak sprawdzać regularnie, by nie przeoczyć ważnej dla nas korespondencji,
  6. Social media to niestety również mnóstwo hejtu, spamowania, trollowania i czarnego PR. Niezadowoleni klienci i konkurencja mogą zaspamować nasze posty niepochlebnymi komentarzami. Ponadto firmy specjalizujące się w marketingu szeptanym, nierzadko otrzymują zlecenia na przeprowadzenie zmasowanego ataku hejtu, który może podważyć nasz wizerunek w sieci,
  7. Media społecznościowe wymagają czasu, pracy i zaangażowania, niestety nie każdy ma do tego smykałkę. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy social media ninja, człowieka specjalizującego się w prowadzeniu kanałów społecznościowych. Taka osoba wie jak dostosować branding kanału, do wizerunku firmy i stworzyć fan page, który zwróci uwagę klienta.