Tags

, , ,

Dowiedz się, jak wykorzystać social media w biznesie.

Social media są wspaniałym narzędziem do wykorzystania dla każdego przedsiębiorcy, który myśli poważnie o dotarciu do swoich klientów. Platformy takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, niekiedy kojarzone z tak mało wymagającymi rozrywkami jak wrzucanie swoich zdjęć ku uciesze znajomych i obserwatorów, generują jednocześnie olbrzymi ruch i stanowią świetne miejsce na reklamę praktycznie każdej marki.

Przedstawiamy pięć sposobów, jak wykorzystać na social media w biznesie:

  1. Blog pomaga w wykreowaniu wizerunku eksperta w branży. Klienci chętniej zaufają marce, którą kojarzą z rzetelnymi artykułami na interesujący ich temat, niż takiej, o której nic nie wiedzą. Dodatkowo blogi w sposób niejako naturalny przyciągają ludzi zainteresowanych jakimś zagadnieniem – jeśli np. dana osoba szuka rozwiązania problemu “Czy lepiej wybrać drzwi dębowe, czy sosnowe”, producent drzwi może jej “podrzucić” odpowiedź, jednocześnie przedstawiając swoją ofertę.
  2. Za pomocą Facebooka można łatwo dowiedzieć się, jakie grupy są najbardziej zainteresowane marką, produktem czy usługą. W praktyce oznacza to, że możliwe jest przeprowadzenie uproszczonego skanowania rynku, np. dowiadując się, że marką X najczęściej interesują się kobiety w wieku 35-50 lat. Taka wiedza pozwala zaplanować przyszłe strategie marketingowe, które skuteczniej trafią w target lub otworzą drzwi do nowych odbiorców.
  3. Social media świetnie sprawdzają się do budowania relacji z klientem. Ludzie bardziej skłonni są zaufać marce, z której przedstawicielami są w stanie przeprowadzić dialog: nie tylko na infolinii czy w BOK-u, ale też na fanpage’u czy wydarzeniu na Facebooku.
  4. Konkursy praktycznie zawsze zwiększają ruch na stronie. Każda obietnica wygranej zwabia chętnych. Ważne, aby konkurs nie polegał na jakimś pracochłonnym czy wymagającym specjalnych umiejętności zadaniu, ponieważ taki skusi jedynie garstkę zapaleńców. Konkursy także można wykorzystać do budowania świadomości marki, na przykład poprzez wymóg wykorzystania jakiejś informacji o marce czy wykorzystaniu pozytywnych skojarzeń.
  5. Wykorzystanie aktualnych trendów czy wydarzeń sprawia, że przekazywane informacje szybciej się starzeją, z drugiej jednak strony – wzbudzają większe zainteresowanie, niż treści uniwersalne. W przypadkach social mediów szybka “utrata aktualności” wpisana jest często w ich specyfikę. Użytkownik nierzadko ma przed sobą agregat zawierający jedynie najnowsze treści, te wcześniejsze przegląda rzadko lub wcale. Dlatego też “starzenie się” przekazu jest nieuchronne, a nowsza treść zawsze wyprze starą. Jest to również przesłanka za częstymi aktualizacjami, inaczej bowiem ruch na stronach oraz zainteresowanie marką szybko zmaleje.

Oczywiście, nie są to wszystkie sposoby wykorzystania social mediów w biznesie, a jedynie przegląd najważniejszych zagadnień. By osiągnąć sukces w social mediach, warto skupić się na tym, co wyróżnia akurat tę formę promocji – a więc możliwość prowadzenia dialogu i zdobycia zasięgu nie z powodu dużych nakładów finansowych, a efektem viralu i tzw. śniegowej kuli, gdy treści popularne stają się jeszcze popularniejsze tylko dlatego, że są popularne.