Poznaj co warto wiedzieć o inwestowaniu w content marketing

Content marketing jest w tej chwili najpopularniejszą formą inwestowania w internecie. Dawno wyparł mniej skuteczne i dużo łatwiejsze do zablokowania graficzne reklamy internetowe. Czym jednak jest content marketing i w co inwestować by stał się skuteczny?

  1. Content marketing daje ponad ośmiokrotnie lepsze rezultaty niż marketing tradycyjny. Wynika to głównie z zasady, że ludzie… nie lubią reklam, przyzwyczaili się już do tradycyjnych form reklamy i zaczęli je ignorować. Dobry content marketing różni się od takich reklam na wielu płaszczyznach, uznawany jest za mniej inwazyjną opcję dialogu z klientem.
  2. Dobrze wypozycjonowana strona może znacznie podkręcić Twoją sprzedaż. Większość internautów potrzebnych produktów i usług szuka, wpisując słowa kluczowe w internecie. Niewielu jednak z nich zagląda na dziesiątą czy jedenastą stronę wyszukiwarki, ograniczając się zazwyczaj do kilku pierwszych pozycji. Dlatego tak ważne jest, aby strona firmowa bądź sklepu internetowego figurowała wysoko w wynikach Google.
  3. Content marketing jest tanią formą reklamy. Przynajmniej w porównaniu z tradycyjnymi metodami, gdzie większość budżetu idzie na wykupienie takiej reklamie zasięgu. W content marketingu większość zasięgu “tworzy się sama” – marketerzy kreują treści, które są często czytane, a nie umieszczają reklamę w poczytnym miejscu.
  4. Mimo wszystko zasięgi warto podkręcić, zwłaszcza jeśli chodzi o social media. Social media marketing jest jednym z głównych nurtów content marketingu – użytkownicy coraz częściej szukają w social mediach ciekawych, nietuzinkowych treści.
  5. Content marketing to najlepszy sposób na zbudowanie więzi z klientem. Tradycyjna reklama jest przekazem jednostronnym – reklamodawca jest w takim wypadku nadawcą treści, którą biernie przyswajają odbiorcy. Internet przyczynił się do demokratyzacji i zmiany formy przekazu – teraz możliwe jest prowadzenie bezpośredniego dialogu z klientami.
  6. Real time marketing sprawi, że Twoje treści staną się o 50% bardziej widoczne. Warto pisać o tym, co akurat interesuje ludzi w danej chwili: czy to ważne rozgrywki sportowe, święta czy popularne newsy ostatniego tygodnia. W internecie treści szybko pojawiają się i znikają, zwłaszcza w social mediach, nie ma więc dużej obawy o “przeterminowanie treści”.
  7. Z drugiej strony, treść na blogach powinna być uniwersalna. W przeciwieństwie do social mediów, blogi dezaktualizują się wolniej. O ile jakaś doza dostosowania treści do aktualnych trendów jest wskazana, dobrze jest co najmniej w części postawić na uniwersalny przekaz – poradniki czy felietony.

Ponad dwie trzecie firm w Polsce inwestuje już w taką czy inną formą content marketingu, co chyba jest najlepszym wskaźnikiem tego, że taka forma reklamy się opłaca. Widać także spadek zainteresowania reklamą graficzną. Nie ma co się dziwić: nawet pięć milionów Polaków ma zainstalowane w przeglądarce rozszerzenia blokujące niepożądane treści. Content marketing jest więc najlepszym sposobem na trafienie do użytkowników internetu i z biegiem czasu na tendencja będzie się tylko pogłębiać.