Unia Europejska wprowadziła istotne zmiany dlatego dowiedz się co warto wiedzieć o zmianach w social media.

Social media to od wielu lat podstawowe narzędzie marketingowe wielu inwestorów. Jak większość trendów w internecie, tak trendy w social mediach zmieniają się bardzo szybko. Oto kilka zmian, które mogą zainteresować ludzi biznesu, poszukujących pomysłu, w co inwestować:

  1. Influencer marketing rośnie w siłę. W nawale informacji i szumu medialnego zwykli ludzie coraz bardziej zwracają się ku autorytetom szukając porady czy mentoringu. Konkretna twarz lepiej sprzedaje produkt. W następnym roku można spodziewać się jedynie umocnienia tego trendu, jak i wzrostu liczby aspirujących mikroinflucencerów.
  2. Chatboty. Nie tak dawno Facebook dał możliwość przedsiębiorcom legalnej implementacji chatbota – wcześniej było to niezgodne z regulaminem tej platformy i mogło skutkować zawieszeniem konta. Dobrze napisany chatbot jest wielkim udogodnieniem dla każdego, kto ma kontakt z klientami przez portale społecznościowe, pozwalając zwiększyć wydajność pracy poprzez odpowiednią segregację wiadomości już na starcie oraz prowadzić ciekawe kampanie marketingowe, dające odbiorcy złudzenie bezpośredniego, dynamicznego kontaktu.
  3. RODO. Prawdopodobnie każdy, kto kiedykolwiek korzystał z internetu, został zasypany informacjami o zmianach w administrowaniu danymi. Od tej chwili z każdego medium społecznościowego można jawnie wycofać zgody na przesyłanie informacji do przedsiębiorstw mających umowy z administratorem tychże danych. Proces ten może być sprytnie ukryty czy wymagać odznaczenia trzystu okienek z nazwami firm współpracujących, niemniej jednak – wcześniej nie było to możliwe.
  4. Livestreamy i stories. Przesyłane na żywo zdjęcia czy filmy, archiwizowane lub kasowane po odtworzeniu, to kolejny trend w social mediach, bardzo użyteczny przy działaniach marketingowych. Sama forma nie jest nowa, jednak dopiero teraz doczekała się prawdziwej popularności. Kampanie prowadzone za pomocą livestreamu, instastories lub snapchata uznawane są za bardziej spontaniczne i naturalne niż inne formy promocji.
  5. Social selling, czyli metoda budowania długotrwałej relacji marki z klientem za pomocą social mediów. W social sellingu nade wszystko chodzi o relację obustronną – podczas gdy tradycyjny marketing stawia na nadawanie komunikatu (np. reklamy) w stronę biernego odbiorcy, tutaj wywiązuje się pewien rodzaj dialogu. Takie skrócenie dystansu, poprzez świadomość relacji sprawia, że social selling staje się głównym narzędziem marketingowym wielu firm.

Pierwsza połowa roku 2018 nie przyniosła wielkiej zmiany w social mediach, obserwuje się raczej rozwinięcie trendów, które już miały miejsce wcześniej. Marketingowcy i przedsiębiorcy dostają coraz więcej narzędzi do promocji w ramach social mediów, klienci coraz chętniej korzystają z social mediów w celu kontaktu lub utrzymania relacji z marką. Prawdopodobnie taki stan utrzyma się jeszcze długo, takie media jak Facebook, Instagram czy Tumblr nadal zyskują na popularności i nic nie zapowiada większej zmiany w tej materii.