Czy wiesz jak mnożyć pieniądze na linkedin

LinkedIn to największy na świecie portal do tworzenia kontaktów biznesowych. To też znakomite miejsce na reklamę własnych produktów czy usług zarówno dla tych drobnych, jak i dla większych przedsiębiorców. Jak jednak sprawić, aby nasz profil jednocześnie wyróżniał się, jak i świadczył o naszym profesjonalizmie? Oto kilka praktycznych porad.

  1. Jeśli nie jesteś coachem, odpuść sobie cytaty coachy. Na portalu w tej chwili roi się od kont z czarno-białym zdjęciem w tle i sukcesie, który sprawił, że zostałeś zwycięzcą. Z powodu niskiego poziomu użytkowników, którzy właśnie w taki sposób próbowali wyglądać na większych profesjonalistów niż są, w tej chwili na LinkedIn niemile widziane są przejawy mów motywacyjnych i złotych myśli coachów.
  2. Na początku skup się na budowaniu sieci kontaktów. Dobrze jest mieć ich co najmniej pięćset. Jeśli ta liczba wydaje Ci się przesadzona, pamiętaj – LinkedIn to nie Facebook, nie służy do kontaktowania się z ludźmi, których znasz tylko osobiście, a budowania bazy potencjalnych klientów, pracowników i współpracowników. Kiedyś na LinkedIn funkcjonowało znaczne ograniczenie w pozyskiwaniu kontaktów, jednak zupełnie się nie sprawdziło, obecnie więc system jest luźniejszy, ale zarazem bardziej sprawny.
  3. Nie spamuj, jeśli nie masz dokładnie wyznaczonego targetu. LinkedIn posiada narzędzie SalesNavigatora, działa jednak ono średnio sprawnie. Z tego powodu spamerzy z całego świata wykorzystują je do wysyłania całkowicie nietrafionych ofert. Nie zdziw się więc, jeśli nagle otrzymasz wiadomości odnośnie kupna metalowych sztab czy usług spedycyjnych w Indiach, pomimo że zupełnie nie operujesz w tym sektorze. I jeśli sam wysyłasz oferty, upewnij się, że są one prezentowane potencjalnie zainteresowanym klientom.
  4. Postaraj się o złote logo. Jest ono przyznawane tym użytkownikom, którzy w wypełnią profil angażującymi treściami. Może być to z początku trochę trudne, jednak portal posiada pomoce przy tym tutoriale. Złote logo nie tylko dobrze wygląda i kojarzone jest z profesjonalizmem, ale także nieznacznie zwiększa zasięgi.
  5. Nie bój się wysyłać wiadomości. Pozyskiwanie kontaktów na LinkedIn wymaga pewnej dozy zaangażowania. Warto dzielić się artykułami, udzielać na grupach, aktualizować posty. Początkowo LinkedIn pozwala publikować treść o długości 700 znaków – to dość mało, warto więc przemyśleć, co chce się powiedzieć lub zacytować.

Na LinkedIn można wiele zyskać, jednakże tworzenie profilu można uznać za wymagające wyzwanie, zwłaszcza w porównaniu z innymi kanałami social mediów. Warto potraktować go jak jeden z sekretów inwestowania i przyłożyć się do niego, ponieważ jakość naszej strony profilowej wydatnie przekłada się na liczbę pozyskanych za jej pomocą kontaktów.