Czy wiesz jak mnożyć pieniądze na firmowym instagramie 

Zarabianie pieniędzy poprzez Instagrama kojarzy się z influencerami, jednakże w tej chwili każda poważna firma posiada konto na tym serwisie. Instagram pomaga dotrzeć do odbiorców, zwłaszcza ludzi młodych, a więc potencjalnie jeszcze nieukształtowanych konsumentów. Zatem jak można mnożyć pieniądze wykorzystując firmowy instagram? 

  1. Pamiętaj, że przedsiębiorstwo zarabia na Instagramie głównie pośrednio. O ile influencerzy dostają realną gotówkę za polecanie marek i afiliację, zysk marki opiera się głównie na wzroście sprzedaży. Nie da się zjeść ciasteczka i mieć ciasteczka – Instagram może być albo sposobem zarobku sam w sobie, albo metodą na pozyskiwanie klientów. Wyjątkiem są tu osoby będące jednocześnie influencerami i właścicielami danej marki. Trzeba jednak pamiętać, że influencer rozpoczyna sprzedaż własnych produktów i usług w chwili, gdy już stał się popularny. W drugą stronę jest zdecydowanie trudniej – praktycznie nikt jeszcze nie stał się influencerem reklamując jedynie własną markę.
  2. Wrzucaj zdjęcia “od kuchni”. Jeśli masz ciekawy produkt, pokaż, jak powstaje, jak przebiega proces produkcji czy pakowania. Oczywiście, muszą to być fotografie przedstawiające markę w jak najlepszym świetle, stonowane, bez żadnych nudnych lub nieprzyjemnych dla odbiorców szczegółów. Przykładowo, firmy odzieżowe mogą pokazać proces projektowania lub szycia, jednakże producent wędlin lepiej niech nie ukazuje dosłownie wszystkich etapów produkcji kiełbasy.
  3. Dziel się zdjęciami od klientów. Zachęcaj odbiorców do fotografowania swoich produktów i umieszczaj takie zdjęcia na oficjalnym koncie. Takie zachowanie generuje ruch i zwiększa świadomość marki.
  4. Zawsze dbaj o artystyczny wymiar zdjęć. Warto do wrzucania fotografii zatrudnić profesjonalistę, nawet gdy prowadzisz niewielki biznes. Zdjęć kiepsko wykadrowanych, kiepskiej rozdzielczości czy po prostu brzydkich nikt nie będzie chciał obserwować.
  5. Informuj na Instagramie o promocjach i nowościach. Same zdjęcia to tylko jeden sposób na promowanie firmy. Kolejnym są grafiki z wiadomościami interesującymi dla potencjalnych odbiorców. Uważaj jednak, aby nie przesadzić – całe konto zalane grafikami o treści “Promocja -50% na wszystko” przestaje być wiarygodne.
  6. Stosuj ikonografiki. Ludzie bardzo lubią ciekawostki i dane, pod warunkiem, że zostaną przedstawione w ciekawy sposób. Staraj się poruszać często tematy ogólne, luźno związane z marką – na przykład składy produktów, historię rozwoju danej usługi, sposoby wytwarzania itd.

Oto kilka podstawowych sposobów na poprawienie ruchu na koncie instagramowym, a przez to – zwiększenie dochodu firmy. Warto zdawać sobie sprawę, że najbardziej interesujące konta marek muszą jednocześnie poruszać tematy ogólne i przyciągać ciekawymi zdjęciami bądź ikonografikami, z drugiej strony jednak – w odpowiedni sposób promować produkty lub usługi. Wyśrodkowanie tego może być trudne i wymaga wprawy, dobrze jest więc stale obserwować statystyki oraz konwersję wejść na konto na realny zysk dla firmy.

Palec wskazujący na jedną z kilku niebieskich ikon