Czy wiesz jak pomnożyć pieniądze na snapchacie?

Snapchat to niedoceniane przez większość użytkowników medium. Amatorzy często uważają, że nie jest on dobrym miejscem na zarabianie pieniędzy – w końcu służy do udostępniania żyjących wybitnie krótko zdjęć. A jednak – najlepsi polscy Snapchaterzy zarabiają równowartość średniej krajowej za jeden trwający 30 sekund filmik, który nie utrzyma się na portalu przez długo. W jaki sposób można pomnożyć pieniądze na Snapchacie?

  1. Pamiętaj o podaniu swojej lokalizacji. Snapchat wyróżnia Stories w dwóch kategoriach – Discover i Na żywo. Jednakże Na żywo będzie dla Ciebie dostępne tylko po dodaniu geolokalizacji. Wiele osób nie chce podawać aplikacjom swoich danych lokalizacyjnych, w przypadku Snapchata jednak wydatnie wpływa to nie tylko na zasięgi, ale też na możliwość polecenia w kategorii Na żywo. A warto się o to starać – taka darmowa reklama może zwiększyć grono odbiorców nawet kilkunastokrotnie!
  2. Kieruj treści do ludzi młodych. Zdecydowana większość użytkowników Snapchata ma 15-24 lata. Nie oznacza to, że starsze osoby w ogóle nie używają tej aplikacji, jednak zdecydowanie nie jest to medium trafiające do ludzi po czterdziestym roku życia. Jeśli chcesz tworzyć dla ludzi dojrzałych w internecie, rozważ raczej działalność na Facebooku, Twitterze czy nawet Instagramie.
  3. Streamuj filmiki z popularnych wydarzeń publicznych, imprez, spotkań. Pamiętaj jednak, aby za każdym razem sprawdzać, czy organizator zgadza się na nagrywanie i upublicznianie wydarzenia. Taka strategia to najlepszy sposób na podbicie szansy znalezienia się w kategorii Na Żywo.
  4. Kreuj markę osobistą. Snapchat to bardzo osobiste medium, w założeniu przeznaczone głównie dla osób prywatnych. Twoi odbiorcy chcieliby poprzez zdjęcia czy filmy poznać Cię osobiście, treści nie powinny być więc bezosobowe. Warto co jakiś czas wrzucać coś prywatnego, ważne jednak jest ustalenie granic. Gdy profil stanie jest zbyt osobisty, mniej ludzi będzie chciało go obserwować.
  5. Nie bój się zamieszczać niszowych treści. Ważne jednak, aby nie dominowały one na kanale. Znalezienie własnej niszy może pomóc Ci w zostaniu zapamiętanym, zbudowaniu oddanej fanbazy, jednak większość odbiorców odejdzie, jeśli będziesz publikował jedynie treści atrakcyjne dla wąskiego grona.
  6. Graj na czasie. Oferuj zniżki, które znikną po minucie, kupony ważne jedynie godzinę, oferty ograniczone czasowo. Wszystko, co trafia na Snapchata, żyje bardzo krótko – ta zasada powinna dotyczyć także kuponów i zniżek. Użytkownicy są już przyzwyczajeni do takiego podejścia, ale nadal czują presję maksymalnego wykorzystania danych im narzędzi. Z tego powodu, są bardziej skłonni do skorzystania z wygasających ofert.

Według specjalistów, udział Snapchata w rynku mediów społecznościowych może zwiększyć się drastycznie w najbliższych latach. Dlatego też już teraz warto zadbać o bazę odbiorców, współpracę z markami oraz pozytywny odbiór właśnie na tym serwisie. Być może w przyszłości zarobki celebrytów ze Snapchata przekroczą te utrzymywane za promocje na Instagramie.