Dowiedz się co inwestować wybierając nowe social media

Baza social mediów rośnie z dnia na dzień. Wiele portali w ogóle nie rozwinie się bądź podzieli los NaszejKlasy – popularnego wśród Polaków portalu, który upadł pod naporem konkurencji Facebooka. Które nowe i mniej znane social media są godne uwagi i dają najlepsze perspektywy dla inwestora?

  1. Tumblr. Na Tumblrze przebywają głównie ludzie młodzi. Przeważają kobiety, ale błędem byłoby sądzić, że wobec tego portal przepełniają blogerzy z branży beauty – dominuje zainteresowanie fotografią, tematami społecznymi czy twórczością fanowską. Tumblr będzie więc dobrym miejscem, jeśli chcesz reklamować produkty bądź usługi przeznaczone dla młodych, aktywnych i zainteresowanych światem kobiet.
  2. Snapchat. Snapchat to aplikacja przyciągająca dwie bardzo różne grupy. Pierwszą są dzieci i nastolatkowie – w społeczności Snapchata dominują ludzie bardzo młodzi. drugą – osoby publikujące erotyczne czy wręcz pornograficzne zdjęcia za pieniądze, których kusi bariera w postaci zabezpieczeń utrudniających roznoszenie zdjęć poza aplikację oraz system kasowania treści po wyznaczonym, bardzo krótkim czasie.
  3. Foursquare. Foursquare to aplikacja do wyszukiwania ciekawych miejsc w okolicy. Jest to więc punkt obowiązkowy dla właścicieli lokalnych punktów gastronomicznych czy usługowych, a także hoteli i moteli. Aplikacja zawiera system ocen, pozwala także na dzielenie się kodami rabatowymi.
  4. LinkedIn. Jest to największy i najbardziej rozbudowany portal związany z biznesem i pracą. Posiadanie profilu na tym portalu wydatnie pomaga prowadzić transakcje B2B, rozwijać sieć kontaktów zawodowych oraz pozwala znaleźć pracowników. Niezależnie od zawodu i obszaru prowadzenia działalności, warto mieć rozbudowany, profesjonalny profil na tym portalu.
  5. Youtube. Najpopularniejszy portal z amatorskimi filmikami trudno nazwać medium niszowym, jednakże dopiero od pewnego czasu Youtube pozwolił sobie na poszerzenie oferty dla reklamodawców. W tej chwili wygląda ona imponująco – przedsiębiorcy z niemal każdego sektora mogą zainwestować w reklamę wyświetlającą się przed lub w trakcie filmu albo z boku strony. Dodatkowo, Youtube daje duże możliwości jeśli chodzi o nawiązanie współpracy z influencerami.
  6. Google+. Kojarzony głównie z portalem, na którym każdy miał konto – w pewnym momencie tworzyło się ono automatycznie wraz z adresem na Gmailu lub kontem na Youtube – a z którego nikt nie korzystał Google+ w kwietniu tego roku zakończyło świadczenie usług dla klientów indywidualnych. Pozostały jednak konta firmowe i te powinny zainteresować inwestorów, zwłaszcza, że linki powiązane z Google+ nadal mają priorytet przy pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google

Oto sześć mniej znanych bądź nieoczywistych kanałów social media, w które warto zainwestować. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, do jakiej grupy użytkowników chcemy dotrzeć i jaki jest nasz cel. Umiejętna reklama jest sekretem inwestowania najlepszych przedsiębiorców.